Menu

Het Baken

Garantie & voorwaarden

Garantie & voorwaarden

Thuis laten bezorgen

Levertijden

Bezorgen per briefpost

Bezorgen per pakket

Bezorgen tijdens feestdagen 

Bestelling niet op voorraad?

Garantie bij Amac

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie of een extra door Amac geboden consumentengarantie. Deze garanties staan hieronder omschreven en doen niets af aan de wettelijke garantie.

Amac garantie op Apple-producten

Wij willen niet dat je voor onverwachte verrassingen komt te staan bij het gebruik van jouw Apple-product(en). Daarom biedt Amac standaard 2 jaar consumentengarantie* bij de aankoop van een Mac, iPad, iPhone, Apple Watch, Apple TV of iPod. Deze garantie wordt toegepast in alle 50 Amac Stores en in de webshop. Kopen bij Amac betekent daarom dat je 2 jaar lang zonder zorgen gebruik kunt maken van je Apple-product(en). Welke voorwaarden gelden voor andere producten, kun je hieronder lezen.

Amac garantie op overige merken

Amac geeft je bij aankoop van alle andere merken uit het assortiment minimaal 2 jaar consumentengarantie*. Wanneer de fabrieksgarantie langer is dan de Amac consumentengarantie, dan geldt de fabrieksgarantie. Per product wordt in de webshop aangegeven wat de fabrieksgarantie is. Deze informatie vind je in de specificaties van het product bij "Service & garantie".

Amac garantie op Open Box-producten

Op Open Box-producten geven wij 2 jaar consumentengarantie*. Wanneer de fabrieksgarantie langer is dan 1 jaar, dan geldt de fabrieksgarantie. Deze producten zijn herkenbaar aan een duidelijk Open Box-label (zowel in de Amac Stores als in de webshop) en zijn lager geprijsd dan producten die nieuw in doos verkocht worden. Op Apple Open Box-modellen is het niet mogelijk AppleCare af te sluiten.

Garantie voor zakelijke klanten en bedrijven

Voor niet-consumenten, zoals zakelijke klanten en bedrijven, gelden andere garantievoorwaarden. Door Europese wetgeving komen niet-consumenten niet in aanmerking voor de extra garantie van Amac op Apple-producten. Doe je als niet-consument aankopen bij Amac of via onze B2B-afdeling Amac Pro, dan geldt de wettelijke garantietermijn van 1 jaar op (Apple-)producten. Echter bieden wij via Amac Pro Safe de mogelijkheid om aanvullende garantie voor Mac, iPhone, iPad, Apple Watch te verlengen tot wel 5 jaar. Bekijk de Amac Pro Safe pagina.

Neem voor aanvullende informatie contact op met Amac Pro, we beantwoorden graag je vragen over garantie voor niet-consumenten. Meer informatie over garantie kun je ook nalezen in onze algemene voorwaarden.

Apple Authorised Service Provider

Wanneer er iets aan de hand is met jouw Apple-apparaat, kun je altijd terecht in een van onze stores. Als Apple Authorised Service Provider bieden wij een uitgebreide service en voeren wij reparaties uit binnen en buiten de fabrieksgarantie, ongeacht de plaats van aanschaf. Voor vragen ben je ook altijd welkom. We hebben niet voor niets Apple Product Professionals in dienst; zij helpen je graag met het maken van de juiste overwegingen en keuzes.

Verzekering – iCare

Naast onze gunstige garantievoorwaarden bieden we met iCare een uitgebreide dekking aan voor je iMac, MacBook, iPad, iPhone of Apple Watch voor een periode van maximaal 60 maanden. Voorkom hoge kosten veroorzaakt door ongelukken en schade, zoals vallen, stoten, kortsluiting, vocht, modificaties door ongeautoriseerde derde partijen en diefstal. Je kunt iCare direct afsluiten bij aanschaf van een nieuw Apple-device in een Amac Store (in de webshop geldt deze mogelijkheid niet).

Amac Safe

Amac Safe is een eenmalige aanschaf waardoor je geen jaarlijkse kosten hebt. De garantie wordt verlengd naar 4 jaar voor iPhone, iPad en Apple Watch en 5 jaar voor Mac. Lees meer over Amac Safe en de prijzen op deze pagina.


* Wanneer er sprake is van een aankoop door een consument, dan geeft Amac een extra garantie op alle Apple-computers, Apple iPads, Apple iPods, Apple iPhones, Apple Apple Watches en Apple TV's in het assortiment. Al deze bij Amac nieuw verkochte producten krijgen 2 jaar garantie vanaf de datum van aankoop, ongeacht de garantietermijn van de fabrikant. Deze garantie is met ingang van 1 juni 2018 van toepassing op genoemde producten. Voor aankopen gedaan tussen 1 juni 2013 t/m mei 2018 van Apple computers, Apple iPads en Apple iPods geldt een garantie van 3 jaar. Voor aankopen gedaan tussen 1 augustus 2014 t/m mei 2018 van Apple iPhones geldt een garantie van 3 jaar. Voor aankopen gedaan tussen 1 juli 2015 t/m mei 2018 van Apple Watches geldt een garantie van 3 jaar. Deze garantie is niet van toepassing op aankopen gedaan door Niet-consumenten (bijv. bedrijven, zakelijke aankoop). Voor meer informatie over deze extra garantie verwijzen we je door naar punt 9 van onze Algemene Voorwaarden . Op Open Box-producten geeft Amac 2 jaar consumentengarantie. Het afsluiten van AppleCare is niet mogelijk bij Apple Open Box-producten. iCare afsluiten is hierop wel mogelijk.

Bestel uiterlijk voor 14 augustus.

Op Het Baken werken we met Apple iPad om onze lessen interactiever, informatiever en aantrekkelijker te maken. In samenwerking met Amac, dé leverancier van Apple-producten in Nederland, bieden we je de mogelijkheid om een iPad met exclusieve korting aan te schaffen voor jouw kind. Ook de benodigde beschermhoes, eventuele accessoires en een verzekering kun je in deze webshop bestellen.

Het bestelproces wijkt af van wat je normaal in webwinkels gewend bent. Zo kun je in onze webshop alleen maar de producten kiezen die wij als school hebben geselecteerd. Bovendien kun je tijdens het bestelproces niet terug naar je winkelmandje om aanpassingen te doen.

Lees daarom goed de informatie op deze website.

 

 

Directe koop.

  • iPad (2021)
  • In één keer betalen
  • Verzekering optioneel
  • Beschermhoes optioneel (verplicht bij verzekering)
  • Afhalen op school

Het Baken en Amac Onderwijs hebben een iPad voor jou geselecteerd.

Op deze iPad krijg je een speciale korting. Deze korting is alleen bedoeld voor leerlingen van Het Baken. Om een iPad te kiezen klik je bovenaan deze pagina op ‘Start’. Na de productkeuze kom je terecht in de betaalstraat. Aan het eind van de betaalstraat betaal je jouw bestelling direct via iDEAL.

 

Betaling in termijnen.

  • iPad (2021)
  • Betalen in 12/36/48 maanden
  • Inclusief verzekering
  • Inclusief beschermhoes
  • Afhalen op school
  • Thuisbezorgen

Voor de termijnbetaling werken we samen met het bedrijf dat ook de verzekering verzorgt: Harmony/QSX Claims. Zij incasseren maandelijks het verschuldigde bedrag. Wanneer je hiervoor kiest, ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden en worden je gegevens gedeeld met Harmony/QSX Claims.

De termijnbetaling wordt afgehandeld door Harmony/QSX/jouw school, deze zal jou ook informeren over hoe dit proces verloopt.

De totale maandelijkse kosten van € 15,80 bestaan uit:

  • € 12,75 voor de iPad
  • € 2,50 voor een beschermhoes
  • € 3,25 voor de verzekering
  • € 9,95 administratiekosten

Tijdens de 36 termijnen is de financierder de eigenaar van de iPad. Als alle termijnen zijn betaald, is de iPad van jou.

Je huurt de iPad. Dat betekent dat je de iPad na het aflopen van de huurtijd weer werkend en zonder schade inlevert.

Bij het afrekenen voldoe je alleen de aanbetaling/borg en eventuele accessoires. Het resterende bedrag wordt verdeeld over de termijnen.

Lees meer
Lees minder

 

Verzendmethode.

Afhalen op school

Jouw iPad wordt aan het begin van het nieuwe schooljaar gratis uitgeleverd via school. De school informeert je over de afhaaldatum en -tijd.

 

 

Amac Zelfverzekerd Verzekering. (QSX)

Je wilt je geen zorgen hoeven maken dat er iets met de iPad van je kind gebeurt waardoor het niet meer kan werken op school. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dus we vinden het belangrijk dat je een verzekering afsluit op je apparaat.

Kies je voor een verzekering, dan is een beschermende hoes verplicht omdat de verzekeraar alleen dan de schade dekt

Deze verzekering sluit je af bij verzekeraar QSX voor een periode van [x] maanden. Hiermee voorkom je onverwachte en hoge kosten door ongelukjes en/of schade.

Bij de verzekering hoort ook een Haal- & Brengservice. Als de iPad gerepareerd moet worden, wordt deze bij je thuis opgehaald en na reparatie of vervanging ook weer thuis afgeleverd. In de tussentijd krijg je van Harmony een iPad te leen.

Koop
De premie is 99,95. Dit bedrag wordt eenmalig automatisch geïncasseerd door QSX Claims. Hiervoor geef je tijdens het bestellen jouw IBAN-gegevens op. Bij het afsluiten van Zelfverzekerd betaal je daarnaast € 9,95 aan administratiekosten. Deze kosten betaal je direct in deze webshop.

Termijnbetaling
De verzekering is een vast onderdeel van het pakket dat je bij Termijnbetaling koopt. De verzekering kost € 3,09 per maand / 99,95 in totaal en is onderdeel van jouw maandbedrag. Dit bedrag wordt in 36 termijnen (maanden) automatisch geïncasseerd door verzekeraar QSX. Hiervoor geef je tijdens het bestellen jouw IBAN-gegevens op. De eerste maand komen hier nog de administratiekosten van € 9,95 bij. / Ook de administratiekosten van € 9,95 zitten al in het maandbedrag.

Na het plaatsen van jouw bestelling zal Amac jouw iPad aanmelden bij QSX Claims. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Je ontvangt het polisblad rechtstreeks van QSX Claims, nadat de levering heeft plaatsgevonden. 

Wat te doen bij schade?
Bij een defect of schade vul je eerst het QSX Claims-schadeformulier in. Daarna ontvang je per e-mail een bevestiging. In deze e-mail staan ook verzendinstructies, uitleg over hoe je jouw iPad gratis opstuurt. Het eigen risico van € 35,00 betaal je rechtstreeks aan QSX Claims.

Lees meer
Lees minder

iCare Verzekering. (Harmony)

Je wilt je geen zorgen hoeven maken dat er iets met de iPad van je kind gebeurt waardoor het niet meer kan werken op school. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dus we vinden het belangrijk dat je een verzekering afsluit op je apparaat.

Kies je voor een verzekering, dan is een beschermende hoes verplicht omdat de verzekeraar alleen dan de schade dekt

Deze verzekering sluit je af bij verzekeraar Harmony voor een periode van 48 maanden. Hiermee voorkom je onverwachte en hoge kosten door ongelukjes en/of schade.

Bij de verzekering hoort ook een Haal- & Brengservice. Als de iPad gerepareerd moet worden, wordt deze bij je thuis opgehaald en na reparatie of vervanging ook weer thuis afgeleverd. In de tussentijd krijg je van Harmony een iPad te leen.

Koop
De premie is € 149,00. Dit bedrag wordt eenmalig automatisch geïncasseerd door Harmony. Hiervoor geef je tijdens het bestellen jouw IBAN-gegevens op. Bij het afsluiten van iCare betaal je daarnaast € 9,95 aan administratiekosten. Deze kosten betaal je direct in deze webshop.

Na het plaatsen van uw bestelling zal Amac jouw iPad aanmelden bij Harmony. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Je ontvangt het polisblad rechtstreeks van Harmony, nadat de levering heeft plaatsgevonden.

Wat te doen bij schade?
Neem bij schade contact op met verzekeraar Harmony via 010 - 206 86 73 (lokaal tarief). Houd het serienummer van jouw apparaat bij de hand. Het eigen risico is € 35,00.

Lees meer
Lees minder

Een beheerde iPad.

De iPad die je via deze website bestelt is een ‘beheerde’ iPad. Dit betekent dat jouw iPad automatisch is gekoppeld aan een programma waarmee jouw school instellingen, apps en content kan beheren.

Hierdoor kan de school van tevoren of tijdens de les:

  • Het juiste wifi-netwerk instellen;
  • Educatie-apps automatisch op de iPad installeren;
  • Documenten verspreiden die tijdens de les nodig zijn.

Daarnaast kan de school de iPads koppelen aan die van de docent. Hierdoor kan de docent bijvoorbeeld zorgen dat alle leerlingen in dezelfde app werken of tijdens toetsen apps blokkeren.

Door de iPad te beheren, kan de iPad optimaal worden gebruikt. Het beheren is heel efficiënt, waardoor de benodigde IT-expertise wordt beperkt, de school de kosten laag kan houden en het configuratie-proces makkelijker is. Buiten schooltijd oefent de school geen invloed uit op jouw iPad. Je kunt jouw iPad verbinden met je thuisnetwerk en jouw eigen apps downloaden. De iPad kan dan worden gebruikt zoals jij dat wilt.

Veelgestelde vragen

  • Word ik op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling?

    Ja, zodra je jouw bestelling hebt geplaatst, ontvang je per e-mail een bevestiging van Amac. Als je binnen 30 minuten geen mail hebt gekregen, neem dan contact op met Amac via amac.nl/support

    Als jouw bestelling is verstuurd ontvang je bericht van Amac. Daarna ontvang je ook bericht over de levering. Van wie je bericht krijgt hangt af van de leveringsoptie die je hebt gekozen. Je kunt bericht krijgen van PostNL (thuisbezorgen), Amac (afhalen in de winkel) of jouw school (afhalen op school).
  • Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

    Thuisbezorgd
    Jouw bestelling wordt binnen 2 weken veilig thuisbezorgd door PostNL. Als je bestelling is verzonden, ontvang je een Track & Trace-code.

    Afhalen winkel
    Je bestelling ligt binnen 2 weken voor jou klaar in de Amac Store van jouw keuze. Je krijgt bericht wanneer het zover is.

    Termijnbetaling
    Je kunt jouw bestelling afhalen op school. Jouw school informeert je over de precieze afhaaldatum en -tijd.

  • Is een hoes verplicht wanneer ik een verzekering afsluit?

    Ja, een hoes is dan verplicht. De verzekering biedt alleen dekking als jouw iPad wordt gebruikt in de beschermhoes die je koopt in deze webshop.
  • Mijn iPad is kapotgegaan of gestolen. Wat nu?

    iCare
    Als je iCare hebt afgesloten neem je bij schade contact op met verzekeraar Harmony via 010 - 206 86 73 (lokaal tarief). Houd het serienummer van jouw apparaat bij de hand!

    Vanuit Harmony krijg je een dossier- of polisnummer toegekend. Harmony laat je weten waar je terecht kunt om de schade te laten herstellen. Het vervolg zal via Amac gaan. Wanneer de Pick-up & Return-service onderdeel van het verzekeringspakket is, zal Harmony een afspraak inplannen voor het ophalen van je apparaat. Van Harmony krijg je vervolgens een iPad te leen. Na de reparatie krijg je van Amac, waar de reparatie plaatsvindt, bericht. Dan wordt gelijk een afspraak worden ingepland om je apparaat weer bij jou af te leveren.

    Zelfverzekerd
    Als je Zelfverzekerd hebt afgesloten, vul je bij een garantiedefect, defect door schade of diefstal altijd eerst het QSX Claims schadeformulier in. Per e-mail ontvang je dan een bevestiging en instructies voor het gratis opsturen van jouw iPad. Het eigen risico van € 35,00 betaal je rechtstreeks aan QSX Claims. QSX Claims zorgt voor een zo snel mogelijke reparatie of vervanging van jouw iPad. Na de reparatie of vervanging ontvang jij je iPad (retour) op jouw huisadres.

    Reparatie zonder verzekering
    Als de iPad kapot is gegaan en je geen verzekering hebt afgesloten, kun je de iPad via amac.nl/support aanmelden voor reparatie. De doorlooptijd is doorgaans zo’n 2 weken.